תכנון קומות מרתף בתקופה מאתגרת בפרויקט בתים צמודי קרקע בעתלית

תכנון קומות מרתף בתקופה מאתגרת בפרויקט בתים צמודי קרקע בעתלית

מאז אירועי השביעי לאוקטובר, משפחות רבות בישראל רואות בבית שלהם לא רק כמקום סמלי למקום בטוח, מכיל ועוטף, אלא כמבנה שבמקרים מסוימים בהחלט אמור לשמש אותם כהגנה פיזית ממש כנגד טילים ובמקרי קיצון כנגד חדירה של חוליות טרור.

אנו בגשם חיים את המתרחש בחצי השנה האחרונה ומבינים לעומק את רצונם של המשפחות להבטיח כי בתי הקרקע אותם הם רוכשים, יהיו בתים שיכללו בתוכם קומת מרתף ממוגנת, כשאותם מרתפים מאובזרים בשירותי תקשורת מתקדמים, מערכות אוורור (הכוללות מערכות סינון אוויר ומערכות כנגד התקפות אב"כ) ומבנה המשמש להגנה על היושבים בו וזאת באמצעות מרתפים הבנויים באיכות ובעובי של בונקרים בגודל של 45 מ"ר לפחות.

פרויקט נגה בעתלית – מהפרויקטים בהם ייהנו התושבים ממרתף מאובזר ומאובטח

אחד מהפרויקטים בהם ייהנו לקוחותינו מתכנון של קומות מרתף מאובזרות, הוא פרויקט נוגה במרכז עתלית. מדובר בפרויקט שנבנה במטרה ליצור מרחב פתוח ויהווה בעתלית את אחת משכונות הבוטיק וכזו שתתאפיין בריאות ירוקות ובקרבתה לקיבוץ נווה ים.

הפרויקט כולל, בין היתר, 33 בתים צמודי קרקע ובהם מרתף הבנוי בתת קרקע ומהווה הגנה נוספת לממ"ד המתוכנן בתוך חלל קירות המרתף. פרויקט המתאים לתמהיל של משפחות שונות, וכוללת בתוכו את האפשרות ליהנות מדירות של 220 מ"ר בנוי, תוך היכולת לבחור בדירות של חמישה עד שמונה חדרים.

בימים אלו, בהם הדגש בבניית בית צמוד קרקע באה לידי ביטוי גם בהקמה של מרתף מגן ומתפקד, אנו בגשם מזמינים את אותן משפחות, הרואות עצמן מתפתחות בקהילת הישוב, להגיע ולהתרשם מפרויקט מגוון הכולל כ-11 מבנים בשכונת עין כרמל בעתלית. בפרויקט בו יוכלו אותן משפחות ליהנות מבתים צמודי קרקע מרווחים הכוללים, בנוסף לאותם מרתפים, גם גינות המתחילות בגודל של 120 מ"ר.

 

עתלית – אי של שקט ויציבות

עבור אותן משפחות, מהווה עתלית בימים אלו אי יציב של שקט ושלווה הן ברמה הביטחונית, כשהישוב עצמו נמצא מחוץ לטווח הטילים, מדרום ומצפון (חשוב להזכיר, שגם במלחמת לבנון השנייה היו תושבי עתלית מחוץ לטווח הטילים מצפון) ולבטח למיקומו של הישוב בלב המועצה האזורית של חוף הכרמל, כישוב עטוף שטחים ירוקים ומרווחים ומאפשר לתושבים ליהנות לאורך כל השנה ממסלולי טיולים ואופניים, בילוי בחוף הים של קיבוץ נווה ים וחוף "המבצר" ובמועצה מקומית המקדמת בתחומה שלל אירועים תרבותיים וחברתיים לשכבות גיל רבות ומגוונות.

עבור משפחות צעירות רבות, הרואות במגוריהן בפרויקט נגה בעתלית כבסיס איתן להשתלבותן בקהילת הישוב והמועצה האזורית של חוף הכרמל, מהווה נושא החינוך לילדיהם משקל משמעותי בבחירה לגור בעתלית, וזאת בהתאם לאכלוס מוצלח שכבר יצא אל הפועל בפרויקט הבוטיק, שגם אותו הובילה גשם.

ביטוי לאיכות החינוך בתחום המועצה, ניתן היה לראות במאי 2022, אז זכתה המועצה האזורית של חוף הכרמל בפרס החינוך הארצי – פרס המחולק בסך הכל לעשר רשויות בישראל מתוך רשימה של 257 רשויות.

במעמד הענקת הפרס, נחשף פועלה של המועצה, במסגרות החינוך השונות הכוללות אף את מסגרות החינוך בעתלית ובראשן בית הספר היסודי "גלי עתלית", כשאלו כוללות, בין היתר, פיתוח של תוכניות חינוך והעשרה חדשות וזאת תוך שאיפה מתמדת של צוותי החינוך ב"ראיית האחר ומתן מענים לשונות כאן אצלנו בבית".

עתלית – נגישות לכל כיוון

לצד כל היתרונות שציינו, אנו בגשם מזכירים את נגישותה של עתלית הן לאזור המרכז תוך האפשרות לצאת לכביש החוף בצורה קלה ומהירה ובתחנת הרכבת שעוברת בחלק המערבי של הישוב והן בסמיכותה לחיפה, טירת הכרמל וחדרה.

נגישות זו, היוותה בעצמה זרז נוסף בעבור משפחות רבות שבחרו בעתלית ובפרויקטים שלנו את המקום בו הם רואים את מרכז חייהם.

מלאו טופס והסוכן יחזור אליכם

דילוג לתוכן