תכנון עתידי בג'סר א-זרקא לאורך רצועת החוף בסמוך לפרויקט טורקיז ופוטנציאל ההשבחה הצפוי בעקבות זה

תכנון עתידי בג'סר א-זרקא לאורך רצועת החוף בסמוך לפרויקט טורקיז ופוטנציאל ההשבחה הצפוי בעקבות זה

פרויקט "טורקיז", שאותו מובילה חברת גשם החזקות, מהווה עוגן משמעותי ומרכזי כחלק מתוכנית רחבה יותר הנוגעת לפיתוח חברתי וכלכלי מואץ של כפר הדייגים עצמו, רצועת החוף והשטחים מסביבו.

תוכנית המתאר של פרויקט "טורקיז", שאושרה עוד ב-2018, כשהפקדת התוכנית עצמה אושרה בנובמבר 2021 על ידי הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), מהווה כיום חלק מרכזי בפיתוח רחב יותר של האזור, כששיווק הפרויקט לקהל הרחב החל כבר ב-2022.

ייחודיות פרויקט טורקיז

פרויקט "טורקיז" מהווה פרויקט דגל של חברת גשם החזקות, כשמיקומו כמאה מטרים מקו הים, הופך אותו לאטרקטיבי. הפרויקט כולל בתוכו כ-196 יחידות דיור המרוכזות ב-28 בניינים נמוכים, כשבכל דירה גינה של 34 מטרים לפחות, כשכל בניין כולל כשלוש קומות מדורגות, כשדרוג אותם מבנים מאפשר לכל מי שמתגורר ביחידות הדיור ליהנות מתצפית ישירה לקו הים.

כחלק מהרצון לאפשר למשפחות צעירות ליהנות מהאפשרות לרכוש בית באותו הפרויקט יוקרתי, כ-60% מהדירות יימכרו במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן", כש-40% מהדירות הנוספות יימכרו בשוק החופשי.

דריסת הרגל של הפרויקט, הובילה להשפעה בצורה ישירה על זכייתה של חברת מגידו במרכז נוסף באזור, הכולל הקמת 108 דירות בעלות של 228 אלף ₪ לקרקע.

צילום: הדמיה: ורד לומו // חזית הים עם פרטיות ונוף לאופק

החלטת ממשלה לפיתוח ג'סר א-זרקא ורצועת החוף בסמוך לפרויקט טורקיז

ביולי 2022 פורסמה החלטת ממשלה 1804 הנוגעת לתוכנית חיזוק ופיתוח כלכלי-חברתי לישוב. החלטה זו מכוונת להפעלת "תוכנית רב-שנתית לפיתוח הרשות המקומית, להשגת שיפור משמעותי באיכות החיים של תושבי הרשות המקומית, לשיפור בנתוני הרשות המקומית בתחומי התעסוקה, החינוך, הרווחה, לפיתוח תיירות לרשות המקומית ולחיזוק מוניציפלי".

במסגרת אותה החלטה, קיימת התייחסות רחבה גם בנוגע לפיתוח רצועת החוף של הישוב, כשזו נחשבת לנכס משמעותי, המהווה פוטנציאל בר מימוש, לבטח שאותה החלטה מתכתבת יחד עם קידום פרויקט "טורקיז" שנעשה במקביל.

בהמשך, הועברו תקציבים לפיתוח רצועת החוף בישוב, כשזו תחומה משמורת נחל תנינים בצפון ועד גבולה הדרומי עם העיר קיסריה. העברת אותם תקציבים, רואה ברצועת החוף הלא ממומשת כעת, כפוטנציאל להקמת מוקד תיירות ייחודי, הן עבור תיירות פנים והן עבור הגעה של תיירות מחו"ל.

תוכנית תמל 1080, המתייחסת לשכונת מגורים במערב ג'סר א-זרקא, בשטח בצפון מערב הישוב וממזרח לנחל תנינים, עוסקת בפיתוח נוסף של כביש עוקף שיעשה דרכו מנחל תנינים אל אותן קרקעות המיועדות לבנייה עתידית ובתוכן פרויקט טורקיז. פיתוחו של הכביש מהווה קטליזטור משמעותי בכל הנוגע לפיתוח הישוב והאזור ובשאיפה לאפשר לתושבים באזור יציאה חלקה, נוחה ומהירה מן הישוב אל הכבישים המהירים הסמוכים.

פיתוח אזורי מצוקה לפנינות נדל"ן

פרויקט טורקיז מהווה פרויקט נוסף שבו חברות נדל"ן מובילות רואות את הפוטנציאל הגלום באזור או ישוב הנחשב לאזור מצוקה, כאזור בו ניתן לשנות את הקערה על פיה ולהפוך אותו לפנינת נדל"ן של ממש.

בשנים האחרונות, ניתן לקחת את יפו, עיר הבת של תל אביב, כדוגמה מרכזית למקום בו פיתוח נדל"ני באזורים הנחשבים חלשים ונכשלים הוביל לפריחה שלהם. פרויקט בולט ביפו כולל את מתחם אנדרומדה, שבו כיום נהנים התושבים מדירות יוקרה מפוארות. זאת בנוסף לשדרוג לו זכתה שכונת עג'מי, שכונה שנחשבה במשך שנים לשכונה בעייתית ולא סימפטית, וכעת הפכה למבוקשת עם מבחר בתים צמודי קרקע וכניסה של אוכלוסייה איכותית לאזור.

בניינים עם הפניה לשטח פתוח // הדמיה : סטודיו לומו

חיבור הישוב עם הפוטנציאל התיירותי הקיים

כניסה של 196 יחידות דיור לישוב במסגרת פרויקט "טורקיז", מביאה עימה משאב של כוח אדם איכותי. כזה שישאף להשתלב לתוך מאות משרות חדשות שיתאפשרו במסגרת פיתוחו של הישוב והאזור סביב.

פוטנציאל הפיתוח, שאליו גם מכוונת אותה החלטת ממשלה, כוללת את העובדה כי באזור הישוב קיימים ממצאים ארכיאולוגים ייחודיים מהתקופה הרומית, מה שמהווה בסיס לפיתוחן של פעילויות כלכליות, דוגמת פיתוח אמות מים קרקעיות ועיליות, בפיתוח שמורת הטבע בנחל תנינים הנמצאת צפונית לפרויקט טורקיז ובניצול מרבי ברמה התיירותית באזור בו קיימת קרבת ההר לים, מה שמהווה פתח לקידום ופיתוח פרויקטים בתחום הנופש והתיירות.

קידום כל אלו מהווה כמובן כקטליזטור עבור משפחות הרואות עצמן מתפתחות באזור במסגרת פרויקט המגורים טורקיז וזאת יחד עם תושביה הוותיקים של הישוב, כשלהם יפתחו אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות, לבטח כשמדובר באפשרויות תעסוקה עבור צעירים אקדמאים מהישוב.

פוטנציאל התשואה העתידי

המינוף יוצא הדופן שחווה הישוב והאזור סביב, מהווה פתח לשאלה מהותית הנוגעת לעליית תשואת ערך הדירות בפרויקט טורקיז מספר שנים קדימה. עבור אותן משפחות שייהנו בקרוב ממגורים במקום, לבטח אלו שזכו בדירה דרך פרויקט "מחיר למשתכן", פיתוח הישוב והאזור יוביל באופן טבעי גם לעלייה בפוטנציאל התשואה העתידי, מה שיאפשר לאותן משפחות ליהנות מהאפשרות למכור את דירתן בעתיד במחיר גבוה משמעותית לעומת הסכום אותו שילמו עם כניסתם.

משרד שמאים דרורי&שקד העריך בספטמבר 2023 שווי מצב יוצא של 300 אלף ₪, השווה ל-2,500 ₪ ליחידת קרקע ל-120 מ"ר רבוע קרקע, בעקבות פרויקט טורקיז לקרקעות בישוב, כשהערכה זו מבטא גם היא את תרומתו של הפרויקט לפיתוח הישוב והאזור כולו.

פוטנציאל עליית ערך הדירות בפרויקט, מהווה גורם שיש בו לחזק את הישוב והאזור ברמה הכלכלית ובכך להפוך אותו לישוב בעל פוטנציאל נדל"ני, שיוביל את שאיפתן של ממשלות וקבלנים רבים בעתיד בפיתוח ושדרוג מבנים גם בחלקים נוספים ביישוב.

 

מלאו טופס והסוכן יחזור אליכם

דילוג לתוכן